No cure no pay

Lucien Ridderbroek: incasso advocaat met 10+ jaar ervaring in incassozaken en handelsgeschillen

"Als u hebt gewerkt, moet u ook worden betaald. Zo werkt de wereld nu eenmaal. En als uw debiteur dat vertikt, dan presenteer ik hem de rekening."

Lucien Ridderbroek (39) is incasso advocaat met meer dan 10 jaar (proces)ervaring in incassozaken en handelsgeschillen.

Lucien heeft al veel ondernemers geholpen met hun incasso-problemen. Hij heeft persoonlijk al honderden gerechtelijke procedures gevoerd en duizenden zaken behandeld. Hij spreekt daarom altijd uit eigen ervaring.

Zelfs Google weet dat Lucien incasso advocaat is:

Lucien Ridderbroek als zoeksuggestie in Google voor incasso advocaat

CV Lucien Ridderbroek

Lucien heeft Nederlands recht gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is privaatrechtelijk en ondernemingsrechtelijk afgestudeerd en rondde ook een praktijkgerichte master Rechtspleging af (cum laude).

Na zijn afstuderen in 2006 is hij aansluitend als advocaat beëdigd. Hij is zijn advocatuurlijke carrière gestart bij een groot internationaal advocatenkantoor.

Omdat ondernemen in zijn bloed zit, is Lucien al snel een eigen advocatenkantoor gestart. Hij is oprichter van e-Legal incasso advocaten.

Lucien is lid van de VIA, de specialisatievereniging voor incasso- en procesadvocaten.

mr. lucien ridderbroek
 

Lucien Ridderbroek in de media

Lucien heeft gepubliceerd in diverse juridische vaktijdschriften, waaronder het Advocatenblad. Daarnaast verzorgt hij (gast)blogs over incasso, procesrecht en contractenrecht voor diverse websites en wordt hij regelmatig geïnterviewd door kranten zoals het NRC en FD, bijvoorbeeld over wat te doen als een klant de rekening niet betaalt

mr. Lucien Ridderbroek Neem contact op met mr. Lucien Ridderbroek via:
Jacqueline van Kampen van Mind's Eye Media: "Beter af met een incasso advocaat dan met een incassobureau" Jacqueline van Kampen van Mind's Eye Media: "Beter af met een incasso advocaat dan met een incassobureau"

Als u een niet-betalende debiteur heeft, dan raad ik u echt E-Legal aan. Lucien heeft me ontzettend goed geadviseerd in een moeilijke zaak. Hij is kundig, professioneel en ook gewoon heel fijn om mee te communiceren. Via een online dossier kunt u uw zaak volledig volgen. Ook bent u echt beter af met een incasso advocaat dan met een incassobureau. Ik ben met deze zaak begonnen bij een incassobureau. Naast dat ik fout werd voorgelicht, hadden zij mij niet eens tot het einde kunnen helpen. Een incassoadvocaat is echt gespecialiseerd. U kunt van begin tot eind daar terecht en heeft u meer middelen tot uw beschikking om u geld te krijgen. Ik hoop natuurlijk dat het nooit meer voorkomt, maar als ik ooit nog eens een niet-betalende klant heb, dan is Lucien de eerste die ik bel.

Herma de Jong van Betuwe65Plus Uitzendbureau: "Een faillissementsaanvraag was de ultieme druk, zodat de client uiteindelijk toch betaalde" Herma de Jong van Betuwe65Plus Uitzendbureau: "Een faillissementsaanvraag was de ultieme druk, zodat de client uiteindelijk toch betaalde"

Nog nooit was ik in mijn 20-jarige loopbaan als zelfstandig onderneemster met een slecht betalende debiteur in aanraking gekomen. Ik was daarom ook een beetje naïef, te aardig en te goed van vertrouwen! Ik was emotioneel teveel betrokken, bij zowel de uitzendkracht en diens inkomen, als bij de aardige opdrachtgever, die voor seizoenswerk van de uitzendkracht afhankelijk was. Alle argumenten van de client geloofde ik, ondertussen werd het openstaande bedrag groter en groter. Toen mijn client na alle mogelijke acties nog steeds niet wilde betalen, heb ik met schroom e-Legal gebeld. Lucien heeft mij duidelijk uitgelegd wat de procedure zou zijn en dat ik mij niet hoefde schamen. Toch durfde ik de vordering nog steeds niet uit handen te geven. Ik kon maar niet geloven dat die aardige client zijn rekeningen niet zou betalen. En dat ondanks het advies van Lucien, die gelijk al aangaf: “Als ze nu niet betalen doen ze dat volgende week ook niet.” Enfin, inderdaad na een week stond er nog steeds een bedrag van 6 maanden achterstand open. E-Legal heeft zich er direct in vastgebeten, dezelfde dag ging er een brief uit. Het is een stevige procedure geworden. Een faillissementsaanvraag was de ultieme druk, zodat de client uiteindelijk toch betaalde. Zonder e-Legal had ik mijn geld nooit gekregen, daar ben ik van overtuigd. Ik ben ze daarom ook ontzettend dankbaar. Ik heb er heel veel van geleerd en mijn stappenplan naar openstaande debiteuren veranderd in mijn bedrijfsprocessen.

Maud Brugman van Brugman Intermediairs: "Bankbeslag trof meteen doel en binnen 2 weken stond het geld op de rekening!" Maud Brugman van Brugman Intermediairs: "Bankbeslag trof meteen doel en binnen 2 weken stond het geld op de rekening!"

In de bouw en zeker weten ook in ander sectoren, zijn er enkelingen die het heel normaal vinden leveranciers, onderaannemers pas te gaan betalen nadat zij zelf betaald zijn door hun opdrachtgever. ‘Ik mijn geld niet, jij ook je geld niet.’ Dat mondt zich uit in het sneeuwbal effect, ten koste van, wie gaat er het eerst omvallen. Uiteraard zijn er ook partijen die gewoon netjes op tijd betalen, voor hun geldt het adagium ‘boter bij de vis’ en met zulke lieden doet iedereen graag zaken. Maar in deze kwestie ging het om die enkeling en ik wilde het antwoord op de vraag ‘wie gaat er het eerst omvallen’ niet afwachten. Op aanraden van een bevriende jurist nam ik contact op met Lucien Ridderbroek van E-Legal incasso advocaten. Sinds november 2017 stonden er al facturen open en debiteur bleef in gebreke, aan de betalingsverzoeken werden gewoon geen gehoor gegeven. Luciens’ advies was helder en duidelijk, ‘wil je dat de facturen betaald worden laat het werk dan aan ons over, wij hebben al zo vaak met dit bijltje gehakt’. Inderdaad dat hadden ze zeker, E-Legal voegde de daad bij het woord en liet bankbeslag en derdenbeslag leggen. Bankbeslag trof meteen doel en binnen 2 weken stond het geld op de rekening! Mijn les hieruit is wacht niet met een vordering uit handen te geven want we zijn er zelf te emotioneel bij betrokken, met alle gevolgen van dien. De betaling van facturen kunnen we niet los zien van de overeenkomst die is getekend. En E-legal zorgt er voor dat die afspraak door de debiteur wordt nagekomen, je hebt er tenslotte recht op. Het is hun corebusiness, ze zitten er boven op omdat zij weten waar ze de druk moeten leggen. En het contact met deze jonge advocaten is zeer prettig, altijd bereikbaar, direct en informeel en dat maakt het laagdrempelig. Ik ga er van uit dat dit meer mensen over de streep trekt, geef je vordering uit handen, bel ze E-legal. Nogmaals bedankt jongens!