Als u een niet-betalende debiteur heeft, dan raad ik u echt E-Legal aan. Lucien heeft me ontzettend goed geadviseerd in een moeilijke zaak. Hij is kundig, professioneel en ook gewoon heel fijn om mee te communiceren. Via een online dossier kunt u uw zaak volledig volgen. Ook bent u echt beter af met een incasso advocaat dan met een incassobureau. Ik ben met deze zaak begonnen bij een incassobureau. Naast dat ik fout werd voorgelicht, hadden zij mij niet eens tot het einde kunnen helpen. Een incassoadvocaat is echt gespecialiseerd. U kunt van begin tot eind daar terecht en heeft u meer middelen tot uw beschikking om u geld te krijgen. Ik hoop natuurlijk dat het nooit meer voorkomt, maar als ik ooit nog eens een niet-betalende klant heb, dan is Lucien de eerste die ik bel.
Frustraties door wanbetalers
Wij komen allebei uit ondernemersfamilies en hebben met eigen ogen gezien hoe frustrerend het voor onze vaders was om met wanbetalers te worden geconfronteerd.
De ervaringen van onze vaders met wanbetalers bleken geen uitzondering. Wij hoorden steeds meer van hardwerkende ondernemers dat zij last hadden van wanbetalers die niet of nauwelijks onder de indruk waren van het incassobureau of de deurwaarder.
Sommige ondernemers waren zelfs ten prooi gevallen aan incasso-cowboys: malafide incassobureaus die over de rug van ondernemers hun eigen zakken aan het vullen waren.
Soms werden geïncasseerde gelden niet eens afgedragen! Daardoor konden ondernemers vaak fluiten naar hun zuurverdiende geld.
Irritaties door gepruts in incassozaken
Behalve frustrerend was het gepruts in incassozaken ook nog eens irritant:
- Het kon weken duren voordat de incassozaak was opgestart en de wanbetaler tot betaling werd gesommeerd
- De gestelde betalingstermijnen waren veel te lang: na 3 brieven met termijnen van 10 dagen, was je zo een maand verder
- Door slechte bereikbaarheid en wisselende contactpersonen voelde je jezelf geen klant, maar een nummer
- Smoezen van wanbetalers werden niet van tafel geveegd, maar leidde tot betalingsuitstel of zelfs tot betalingsafstel
- Echte drukmiddelen ontbraken: wanbetalers waren niet onder de indruk van een paar sommatiebrieven met als gevolg dat de facturen onbetaald bleven!
Wij voorkomen dat hardwerkende eerlijke ondernemers ten prooi vallen aan wanbetalers en incasso-cowboys
Omdat wij met eigen ogen hebben gezien hoe incasso vooral niet moet, weten wij wél hoe wanbetalers moeten worden aangepakt.
Om te voorkomen dat hardwerkende eerlijke ondernemers ten prooi vallen aan wanbetalers en incasso-cowboys, gaan wij als incasso advocaten het gevecht aan met wanbetalers. Want het kan ook anders!
Voor incasso is vaak maximale druk nodig. Daarom vechten onze incasso advocaten als leeuwen om uw geld te incasseren! Leeuwen staan niet voor niets bovenaan de voedselketen. Laat onze leeuwen ook uw buit vangen.
Ons slagingspercentage van 94%
Waarom ons slagingspercentage zo hoog is? Omdat wij het gevecht met uw wanbetaler aan gaan en doorbijten totdat u betaald hebt gekregen. Daarom incasseren wij zo vaak. En daar zijn wij trots op.
- Dezelfde werkdag actie! en ook daarna ongekend snel met korte termijnen van maximaal 3 werkdagen
- Incasso door zeer ervaren incasso advocaten: uw incassozaak wordt behandeld door een gespecialiseerde incasso advocaat
- Méér drukmiddelen voor maximale druk: zo nodig leggen wij beslag of vragen wij het faillissement van uw debiteur aan
- Online portal om 24/7 op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in uw incassozaken
- No cure no pay incasso: incasseren wij niets, dan betaalt u ons niets
- Hoog slagingspercentage 94% en hoge klanttevredenheid
Vanwege grote drukte nemen wij momenteel geen incassozaken in behandeling die in hoofdsom lager zijn dan € 500. Dit geldt alleen voor nieuwe klanten. Als u een bestaande klant bent, kunt u uw incassozaken blijven indienen zoals u gewend bent.
Uitstekend incasso advocatenkantoor dat wij iedereen van harte kunnen aanbevelen. Transparante en eerlijke werkwijze, geen verborgen tarieven, uitstekende vakkennis en E-Legal zit bovenop de zaak met de juiste druk naar de debiteur toe. Naast dat E-Legal ook nauw contact onderhoudt met de opdrachtgever, is er ook een meer dan uitstekende portal voorhanden waarin alle communicatie overzichtelijk wordt bijgehouden. Daarin zijn ze wat ons betreft voor op de concurrentie. Sterke punten: Naast de transparante werkwijze viel ons op dat onze contactpersoon altijd snel reageerde op vragen en deze helder beantwoordde zonder wollige juridische taal. Dat hebben wij in het verleden wel eens anders meegemaakt. Zwakke punten kunnen wij niet bedenken.
Enorm tevreden! De betalingstermijnen van mijn facturen en herinneringen waren intussen ruimschoots verstreken en mijn klant leek van de aardbodem verdwenen. Na wat online onderzoek, besloot ik e-Legal incasso advocaten in te schakelen, liever dan een 'standaard' incassobureau. Het was heel eenvoudig om online een dossier bij ze aan te maken. Daarna ging het ineens snel: ik werd dezelfde dag nog snel, vriendelijk en adequaat teruggebeld en mijn dossier is direct opgepakt. Binnen een week heeft mijn klant alsnog zijn factuur voldaan! Ik raad deze advocaten absoluut aan. Je merkt direct hun gedegen kennis van de regelgeving omtrent incasso, wat cruciale fouten voorkomt; bovendien vind ik het een prettig idee dat deze zelfde partij mij zou hebben kunnen bijstaan tijdens een evt. proces. Mocht ik onverhoopt nogmaals met een wanbetalende klant te maken krijgen, zal ik e-Legal zeker opnieuw inschakelen.
Ik werk vanuit Frankrijk. Ik heb eigenlijk nog nooit een incassobureau nodig gehad, maar nu had ik een halsstarrige klant die ondanks het feit dat ik netjes mijn training gegeven had, domweg niet betaalde, ook niet na herhaalde mail. Via Internet vond ik e-Legal en vooral hun no-cure-no-pay aanbod sprak me aan. Via de website kon ik makkelijk mijn vordering invoeren en vervolgens werd ik keurig netjes op de hoogte gehouden van de vooruitgang. De klant was halsstarrig, maar e-Legal bleef standvastig. Via een Portal kun je de vooruitgang volgen en alle correspondentie nazien. De mensen van e-Legal zijn zeer correct, vriendelijk en hulpvaardig. Alle lof! Ik hoop ze niet meer nodig te hebben, maar in het geval dat... de crediteur is alvast gewaarschuwd!