Je vraagt niet zo maar een faillissement aan, want een persoonlijk faillissement is behoorlijk ingrijpend. Daar hebben we even over moeten nadenken. Wij hadden er zelf al alles aan gedaan om het netjes af te handelen, maar er werd niet betaald. Ook niet nadat wij een vonnis hadden en er meermaals beslag was gelegd. Al reed onze debiteur wel nog steeds in een auto rond. Waarschijnlijk heeft onze debiteur lang gedacht dat hij er mee zou wegkomen. Op een gegeven moment houdt het echter op, want je wordt gewoon voor de gek gehouden. Daarom hebben wij als laatste middel om het geld binnen te krijgen het faillissement aangevraagd. Ik had gedacht dat het veel langer zou duren, maar deze procedure ging eigenlijk heel snel. En met goed resultaat, want onder druk van de faillissementsaanvraag werd er wel betaald. Achteraf bezien was dit een logische uitkomst, want onze debiteur zou namelijk failliet worden verklaard als hij niet zou betalen. Ik denk dat hij zijn lesje wel heeft geleerd. Wij zijn blij dat wij vertrouwen hebben gehad in jullie advies, want het werkt gewoon. Als wij weer een zaak hebben, dan kom ik weer bij jullie. Daar hoef ik niet over na te denken!
Liever e-mailen om het faillissement van uw wanbetaler aan te vragen?
Geen zin om het bovenvermelde formulier in te vullen? Stuur ons dan per e-mail de onderstaande informatie toe:
- Uw (bedrijfs)gegevens en contactgegevens
- De (bedrijfs)gegevens (waaronder het kvk-nummer) van uw debiteur
- De actuele adresgegevens van uw debiteur
- De geboortedatum en -plaats van uw debiteur (bij natuurlijke personen)
- De stukken waaruit uw vordering blijkt, zoals het contract en de facturen aan uw klant
- Eventuele bijzonderheden, zoals vermeld in het bovenvermelde formulier
- Eventuele bijlagen, zoals een KvK uittreksel
U ontvangt binnen 1 werkdag een opdrachtbevestiging van ons.
Onze debiteur betaalde maar niet ondanks aanmaningen per e-mail en WhatsApp. Na 2 maanden hoorden wij dat onze debiteur ook andere leveranciers niet betaalde. Toen was ons geduld echt op. Want dan word je toch bang dat je al die tijd voor niets hebt gewerkt. Wij hebben toen gezocht naar een partij die onze debiteur stevig zou aanpakken, maar wel binnen de fatsoensnormen zou blijven. Je wilt jezelf namelijk niet associรซren met koekenbakkers die met knuppels rondlopen. De stevige en professionele aanpak op de website van e-Legal sprak ons daarom aan. Al snel bleek dat gewone incasso niet werkte, want onze debiteur had ook al de nodige deurwaarders achter zich aan. e-Legal adviseerde ons het faillissement van onze debiteur aan te vragen. Dit hebben we gedaan. Daarna hing onze debiteur direct aan de lijn. Nu had hij opeens wel geld om ons te betalen, waardoor het niet meer nodig was om het faillissement door te zetten. Onze facturen zijn betaald. En de kosten ook. Sterke punten: Wij zijn ontzettend tevreden over jullie aanpak. Wat ons veel vertrouwen heeft gegeven, is dat jullie alles geduldig uitleggen. We hebben jullie leren kennen als een fatsoenlijke organisatie die de kneepjes van het vak en het slagen van de zweep kent. Wij bevelen jullie met een gerust hart aan.
Nog nooit was ik in mijn 20-jarige loopbaan als zelfstandig onderneemster met een slecht betalende debiteur in aanraking gekomen. Ik was daarom ook een beetje naรฏef, te aardig en te goed van vertrouwen! Ik was emotioneel teveel betrokken, bij zowel de uitzendkracht en diens inkomen, als bij de aardige opdrachtgever, die voor seizoenswerk van de uitzendkracht afhankelijk was. Alle argumenten van de client geloofde ik, ondertussen werd het openstaande bedrag groter en groter. Toen mijn client na alle mogelijke acties nog steeds niet wilde betalen, heb ik met schroom e-Legal gebeld. Lucien heeft mij duidelijk uitgelegd wat de procedure zou zijn en dat ik mij niet hoefde schamen. Toch durfde ik de vordering nog steeds niet uit handen te geven. Ik kon maar niet geloven dat die aardige client zijn rekeningen niet zou betalen. En dat ondanks het advies van Lucien, die gelijk al aangaf: โAls ze nu niet betalen doen ze dat volgende week ook niet.โ Enfin, inderdaad na een week stond er nog steeds een bedrag van 6 maanden achterstand open. E-Legal heeft zich er direct in vastgebeten, dezelfde dag ging er een brief uit. Het is een stevige procedure geworden. Een faillissementsaanvraag was de ultieme druk, zodat de client uiteindelijk toch betaalde. Zonder e-Legal had ik mijn geld nooit gekregen, daar ben ik van overtuigd. Ik ben ze daarom ook ontzettend dankbaar. Ik heb er heel veel van geleerd en mijn stappenplan naar openstaande debiteuren veranderd in mijn bedrijfsprocessen.